Množica severov / 幾多の北 / Dozens of Norths
Množica severov / 幾多の北 / Dozens of Norths

Kratka vsebina
Sever je povsod, kjer je samota. Tukaj je en sam sever. To je zapis o ljudeh, ki sem jih srečal v teh severih. Toda moj spomin je razdrobljen in ne dojame bistva. Zdaj razmišljam, da so bila moja prizadevanja zaman. Samo občasno zaznam obstoj sveta skozi topo bolečino, ki po malem spreminja obliko.
Podlaga za animirani film Množica severov je bila serija naslovnih ilustracij in kratkih besedil, ki sem jih ustvaril za 32 številk mesečne literarne revije “Bungaku-Kai” (izhaja pri založbi Bungeishunju) od aprila 2012 do decembra 2014. Ker sem sanjaril o filmu, sem si vsako posamezno naslovnico zamislil kot prizor širše zgodbe in zanj napisal še besedilo.
Film ne upodablja razlogov, temveč ljudi, ki so v življenju zaradi tega ali onega razloga obtičali na mestu. Sever kot smer neba je eno, v tem filmu pa sem ga postavil v množino. Sever je vsepovsod, je tako tisti del sveta kot sever onkraj njega.
- Yamamura Koji
Koji Yamamura je v 90. letih ustvarjal filme za otroke; med njimi so denimo Pacusi, Bavel's Book in Mt. Head. Slednji je bil leta 2002 nominiran za oskarja za najboljši kratki animirani film. Leta 2021 so Yamamuro uvrstili na 2. mesto med 25 najboljšimi režiserji kratkih animiranih filmov v zadnjih 25 letih. Je tudi ustvarjalec slikanic (Viva Vegetables/Oyaoya Oyasai, Parade itd.).
Nagrade in festivali (izbor):
- velika nagrada za celovečerni animirani film, MFA Ottawa 2022
- nagrada contrechamp, MFAF Annecy 2022
- nagrada za najboljši celovečerni animirani film: 13. MFAF. Zlati kuker Sofija
- nagrada žirije: 24. MFA Bucheon
- nagrada odličnosti v programu animiranega filma, 25. japonski festival medijske umetnosti
- posebna nagrada žirije za celovečerni film, 8. MFA New Chitose Airport
- uradni izbor, MFAF Fantoche 2022
Podatki o filmu
Predfilm:
Dom izgube / 상실의 집 / The House of Loss

Kratka vsebina
Stanovalcem doma za ostarele ob prihodu obrijejo glavo; nato se polagoma začnejo izgubljati v svetu in času. Protagonist, ki tam dela, spremlja nekega moškega, a ne zna razbrati njegovega izraza. Gleda ga, vendar ga šele mnogo pozneje zares vidi.