Kako sem preživel filmski festival v Pjongjangu 3D / How I Survived the Pyongyang Film Festival 3D

Kako sem preživel filmski festival v Pjongjangu 3D / How I Survived the Pyongyang Film Festival 3D

Kratka vsebina

Animirani dokumentarec popisuje osebno izkušnjo dokumentarista Martina Hansa Schmitta, ki se je leta 2018 udeležil Mednarodnega filmskega festivala v Pjongjangu. Popotniški film postopno razkriva, kako diktatura Kim Džong-una usmerja življenje in misli Severnokorejcev vse do najmanjše intimne podrobnosti in kako počasi začne vplivati tudi na režiserja, s tem pa čedalje bolj vzbuja vtis, da gledamo satiro iz resničnega življenja.

Kako sem preživel filmski festival v Pjongjangu je stereoskopski 3D animirani dokumentarec. Zanj smo videoposnetke in fotografije s pomočjo algoritma na osnovi umetne inteligence spremenili v risane podobe. Postopek poteka brez uporabe rotoskopije. Frekvenca sličic je pri likih večinoma dvanajst do šestnajst sličic na sekundo, kar poudari učinek risanke. Da bi se izognili tresljajem, ki so neizogiben stranski produkt pri pretvarjanju videoposnetkov v risane sekvence, smo s pomočjo algoritma za stabilizacijo slike izračunali vmesne sličice. Tako se liki v ospredju premikajo s frekvenco dvanajstih do šestnajstih sličic na sekundo, ozadje pa teče gladko s frekvenco 24 sličic na sekundo.

Bil sem gost Mednarodnega filmskega festivala v Pjongjangu. Z drugimi besedami: »Preživel sem Severno Korejo.«
Državo sem zapustil po osmih dneh, ki sem jih preživel v Pjongjangu. Odleglo mi je, da sem ubežal prevladujoči paranoji nadzora in kultu osebnosti družine Kim ter naposled spet stopil na svobodna evropska tla. Obisk festivala mi je prinesel koristno lekcijo o diktaturah, inscenaciji države in nenehni indoktrinaciji.
- Martin Hans Schmitt

Moja filmska glasba je predelava retrofuturistične pojave glavnega mesta Severne Koreje. Za ta namen sem uporabil znanstvenofantastične glasbene elemente iz 60. let ter severnokorejski pop in zvoke karaok. Navdih sem črpal iz zloveščega glasbeno-propagandnega alarma, ki se je v Pjongjangu oglasil vsak dan ob 6. uri zjutraj. Ponavljajoča in lahko prepoznavna melodija sintetizatorja spremlja vsak propagandni tekstovni blok, ki deli film na dnevne odseke. To »glasbeno sidrišče« dokazuje, da je mogoče zvok uporabljati za pogojevanje politične vsebine in čustev, podobno kot se dogaja pri nevrolingvističnem programiranju ali pri poskusu klasičnega (Pavlovega) pogojevanja.
- Philipp Fabian Kölmel

Nagrade in festivali (izbor):
- MFDF Visioni dal Mondo, Milano 2023
- MFF This Human World, Dunaj 2023

Podatki o filmu

Režija: Martin Hans Schmitt
Produkcija: neodvisni
Festivalski program: Celovečerni animirani filmi
Leto: 2022
Dolžina: 75'
Država: Nemčija

predfilm:

Znotraj 3D / In Side 3D

Kratka vsebina

Protagonist pade s sveta, ploskega kot televizijski zaslon, v labirint, ki se razprostira vzdolž obzorja v vse smeri. To je zanj odločilni trenutek. Čeprav se z življenjem poigrava vsak dan, ko se s skodelico kave v roki zjutraj nagiba čez ograjo balkona in razmišlja, da bi skočil, ga šele svet labirinta prisili v soočenje s samim seboj. To pa nato postane zametek za njegovo novo, resnično življenje.

Podatki o filmu

Režija: Anita Kwiatkowska-Naqvi, Piotr Matysiak
Produkcija: National Polish Film School/ vnLab S3D
Leto: 2023
Dolžina: 17’50”
Država: Poljska