Slepa vrba, speča ženska / Blind Willow, Sleeping Woman

Slepa vrba, speča ženska / Blind Willow, Sleeping Woman

Kratka vsebina

Tokio tik po potresu leta 2011. Potem ko Kyoko pet dni obsedeno spremlja televizijska poročila, nenadoma zapusti moža Komuro. Komura v službi vzame teden dni dopusta in se odpravi proti severu, da bi dvema ženskama dostavil škatlo z neznano vsebino. Njegov znanec Katagiri, po poklicu izterjevalec dolgov, v prostem času pa neroden samotar, nekega večera ob prihodu domov najde dvometrsko žabo, ki ga prosi za pomoč pri reševanju Tokia pred cunamijem. Film, v katerem liki skozi svet spominov, sanj in fantazij na novo iščejo pot do samih sebe.
Celovečerni prvenec skladatelja Pierra Földesa je nastal s priredbo kratkih zgodb Harukija Murakamija.

Harukija Murakamija sem odkril, ko sem živel v New Yorku in delal kot svobodni filmski skladatelj. Takoj me je navdušil njegov slog, v katerem se srečujeta nadnaravno in vsakdanje. Prinaša svež pogled, saj pripoveduje zgodbe o dogajanju globoko v nas, tako da opisuje zgolj rahlo valovanje na površju.

Prepletene zgodbe nam kažejo, kako prelomen dogodek postane sprožilec za eksistencialno budnico. Razplet je točno to, kar sem s filmom hotel doseči. Nisem želel pojasnjevati, podajati zaključkov, biti neposreden. Zato liki do konca filma ne razrešijo svojih težav, a jim uspe spremeniti smer, priti do spoznanja. To je tema filma. Rad bi nahranil gledalce od znotraj, tako da bi jih film, ko ga bodo predelali, spodbudil k zaziranju vase.

Moj cilj je bil ustvariti vzdušje, nekaj skrivnostnega, kar v vsakem trenutku sproža vprašanja. Podobe so izoblikovane za ta namen. Ne trudim se opisovati resničnosti, temveč jo prenesti v bolj ekspresionističen pogled; tako lahko poudarim, kar se mi zdi najpomembnejše. To je zame srž animacije: interpretirati podobe, ozadje, gibanje, a jih hkrati poenostaviti, da si gledalec lahko ustvari svoje videnje. Liki v ozadju se torej pojavijo kot sence, bodisi prosojne bodisi v barvah, odvisno od njihovega pomena za kader. Ozadje je večinoma zapolnjeno z barvo, občasno pa je predstavljeno s preprostimi linijami.
- Pierre Földes

Nagrade in festivali (izbor):
- omemba žirije, MFAF Annecy 2022
- nominacija za kristal za najboljši celovečerni film, MFAF Annecy 2022
- nominacija za zlato piramido, MFF Kairo 2022
- nominacija za veliko nagrado, MFF Ghent 2022
- tekmovalni program novih režiserjev, MFF São Paulo 2022
- nominacija za najboljši narativni celovečerni film, FF Les Arcs 2022
- nominacija za veliko nagrado, Animafest Zagreb 2023

Podatki o filmu

Režija: Pierre Földes
Produkcija: Cinéma Defacto/Miyu Productions/micro_scope/Doghouse Films/An Original Picture
Festivalski program: Celovečerni animirani filmi
Leto: 2022
Dolžina: 110'
Država: Francija, Kanada, Luksemburg, Nizozemska