V neizbežnem trku – Zgodovina kolažne animacije, celovečerni

Prevarant / The Pettifogger

Režija: Lewis Klahr
Kratka vsebina:

Prvo celovečerno delo Lewisa Klahra se znanega žanra loti na edinstven način. Navidezni triler, ki sledi dogodkom v življenju ameriškega kockarja in goljufa okoli leta 1963, je režiser opisal kot abstraktno kriminalko. Kakor številne druge kriminalne zgodbe o kraji tudi ta prinaša raziskavo strupenosti neobrzdanega kapitalizma. Liki, vzeti iz stripov, se premikajo skozi impresionistično pokrajino tekstur, fotografij in risb, pri čemer naseljujejo zgodbo, katere naracija je nakazana, ne pa trdno določena. Klahr z uporabo raznolike ikonografije in apropriiranega avdiogradiva, ki razširi njegov značilni slog kolažne animacije, reciklira simbole popularne kulture, da bi se lotil tem izgube nedolžnosti in neustavljive privlačnosti bogastva.

Pri Sofiji / Sophie’s Place

Režija: Larry Jordan
Kratka vsebina:

Vrhunec petletnega dela. Celovita ročno pobarvana kolažna animacija. Povsem nenačrtovan, improviziran razvoj prizorov pred kamero, a z več »kontinuitete« od vseh mojih prejšnjih animacij, poteka med meditiranjem o neki fazi mojega življenja. Imenujem jo »alkimistična avtobiografija«. Film se začne v rajskem vrtu in nadaljuje v notranjosti Hagije Sofije. Vse bolj se razvija v epizode, ki se osredotočajo na neko obliko Sofije, zgodnjegrške in gnostične poosebitve duhovne modrosti. Vidimo jo, kako izžareva svetlobne valove in simbolne predmete. (Pri tem poudarjam, da natančnega pomena kateregakoli simbola v filmu ne poznam nič bolje od pomena svojih sanj niti ne poznam pomena epizod. Upam, da simboli in epizode v gledalcih vzbudijo poetične asociacije. Mišljeni so kot povsem odprti za njihovo interpretacijo.)

Modra vrtnica pozabe / The Blue Rose of Forgetfullness

Režija: Lewis Klahr
Kratka vsebina:

»Modra vrtnica pozabe je moja najnovejša celovečerna serija kolažnih animacij, kompilacija šestih filmov, ustvarjenih med letoma 2015 in 2020. Ta istočasno osredotočen in razpršen, porozen in gost film spreminjajočih se razpoloženj in ukvarjanj, osredotočenih na teme ljubezni, nudi taktilno raziskovanje eliptične pripovedi. Kot pri sanjah v budnosti je tisto, kar lahko jasno opišemo z besedami, manj pomembno od tistega, kar lahko čutimo.« – Lewis Klahr, avgust 2022

V neizbežnem trku – Zgodovina kolažne animacije, celovečerni

Prevarant / The Pettifogger

Režija: Lewis Klahr
Kratka vsebina:

Prvo celovečerno delo Lewisa Klahra se znanega žanra loti na edinstven način. Navidezni triler, ki sledi dogodkom v življenju ameriškega kockarja in goljufa okoli leta 1963, je režiser opisal kot abstraktno kriminalko. Kakor številne druge kriminalne zgodbe o kraji tudi ta prinaša raziskavo strupenosti neobrzdanega kapitalizma. Liki, vzeti iz stripov, se premikajo skozi impresionistično pokrajino tekstur, fotografij in risb, pri čemer naseljujejo zgodbo, katere naracija je nakazana, ne pa trdno določena. Klahr z uporabo raznolike ikonografije in apropriiranega avdiogradiva, ki razširi njegov značilni slog kolažne animacije, reciklira simbole popularne kulture, da bi se lotil tem izgube nedolžnosti in neustavljive privlačnosti bogastva.

Pri Sofiji / Sophie’s Place

Režija: Larry Jordan
Kratka vsebina:

Vrhunec petletnega dela. Celovita ročno pobarvana kolažna animacija. Povsem nenačrtovan, improviziran razvoj prizorov pred kamero, a z več »kontinuitete« od vseh mojih prejšnjih animacij, poteka med meditiranjem o neki fazi mojega življenja. Imenujem jo »alkimistična avtobiografija«. Film se začne v rajskem vrtu in nadaljuje v notranjosti Hagije Sofije. Vse bolj se razvija v epizode, ki se osredotočajo na neko obliko Sofije, zgodnjegrške in gnostične poosebitve duhovne modrosti. Vidimo jo, kako izžareva svetlobne valove in simbolne predmete. (Pri tem poudarjam, da natančnega pomena kateregakoli simbola v filmu ne poznam nič bolje od pomena svojih sanj niti ne poznam pomena epizod. Upam, da simboli in epizode v gledalcih vzbudijo poetične asociacije. Mišljeni so kot povsem odprti za njihovo interpretacijo.)

Kratka vsebina:

»Modra vrtnica pozabe je moja najnovejša celovečerna serija kolažnih animacij, kompilacija šestih filmov, ustvarjenih med letoma 2015 in 2020. Ta istočasno osredotočen in razpršen, porozen in gost film spreminjajočih se razpoloženj in ukvarjanj, osredotočenih na teme ljubezni, nudi taktilno raziskovanje eliptične pripovedi. Kot pri sanjah v budnosti je tisto, kar lahko jasno opišemo z besedami, manj pomembno od tistega, kar lahko čutimo.« – Lewis Klahr, avgust 2022