Animateka z veseljem predstavlja prvi tekmovalni program projektov navidezne resničnosti, ki ga dopolnjuje še netekmovalni nabor tovrstnih del. Umetniki, ki svoje vizionarske ideje oživljajo z uporabo potopitvenih orodij, so ustvarili izjemne nagrajene photopatterned izkušnje, ki vas bodo popeljale onkraj meja domišljije. Ob raziskovanju tega dinamičnega programa narativnih projektov razširjene resničnosti boste odkrili raznolik niz navdušujočih in navdihujočih zgodb in umetniških vizij. Od srčnega popotovanja v misli očeta, ki ga je prizadela izguba govora, poetičnega raziskovanja življenja ali spremljanja dečka, ki zbira glasove spominov, do interaktivnih del, ki govorijo o vplivu aktivnega poseganja v neprimerno ali škodljivo dogajanje, ter odisejade od galaksij do koralnih grebenov pod vodstvom osamljenega rakca. Participativne izkušnje, ki prek potopitvene moči navidezne resničnosti tematizirajo notranje stiske in rešitve zanje. Program prinaša raznolike pripovedi, od risb, ki so jih navdihnile sanje, do ustvarjanja glasbe s sanjskimi zvoki in vere v to, da sanje prinašajo pomembna spoznanja. Instalacija za več igralcev ponuja samosvojo različico družabne risarske igre v virtualnem okolju, film s protivojnim sporočilom pa išče mir v spletni vojni igrici. Spraševali se bomo tudi, kako nam lahko umetna inteligenca pomaga vzpostavljati stik z naravo z dekodiranjem edinstvenih jezikov živali in rastlin.

Pridružite se nam pri pisanju drugačne prihodnosti pripovedništva.

VR@Animateka Tekmovalni program

Flow VR

Režija: Adriaan Lokman
Kratka vsebina:

Film Flow vas vabi, da se na navidezno običajen dan prepustite muhastemu vetru, ki pa v svojem vrtinčenju skriva vznemirljivo noč v življenju ženske, upodobljeno s plesom zračnih tokov. Interakcija vonjev, toplote, dihanja ter naravnih in umetnih sunkov vetra, ki jih sprožajo nevidne sile, spreminja nezaznavno v otipljivo. Ta zračna gibanja razgrinjajo zaporedje dogodkov, ki nas popeljejo na pot po sledi protagonistke ter pahnejo v sfero, izoblikovano izključno iz zraka. Ko se vihar poleže in se izkaže, da so bile za žensko vse samo sanje, pa njen svet vendarle ni več enak.

Missing 10 Hours

Režija: Fanni Fazakas
Kratka vsebina:

Kako se je lahko zgodilo, in to v javnem prostoru v družbi ljudi, ki se imajo za prijatelje? To vprašanje se vselej zastavi v odziv na še eno novico o posilstvu na zmenku, saj ti primeri pogosto vključujejo več ljudi kot samo storilca in žrtev. Ob filmu Missing 10 Hours spoznamo, da lahko odločitve in dejanja opazovalcev usodno vplivajo na potek večera.
V interaktivni izkušnji navidezne resničnosti gledalec preživi večer v družbi Grega, nadutega tipa s slabimi nameni. Greg namreč v pijačo 22-letne Mare vmeša GHB, zato dekle počasi izgubi nadzor nad svojimi dejanji. Sprehod skozi noč se konča v zakotni ulici, kjer Greg odpelje Maro v temen kot. Odločitve, ki jih sprejema gledalec od začetka večera – bodisi sledi Gregovim dejanjem in ga pasivno opazuje ali pa poseže v dogajanje –, določijo izid: varen razplet ali aretacijo in zaslišanje na policijski postaji.

Omračitev / Tmání / Darkening

Režija: Ondřej Moravec
Kratka vsebina:

Kako doživlja svet človek z depresijo? Animirani potopitveni film z uporabo navidezne resničnosti tematizira depresijo in načine spopadanja z njo. Režiser in protagonist Ondřej nas vodi skozi raznolike pokrajine, povezane z zgodbo o njegovem boju z depresijo od pubertete dalje. Z nami deli, kar je občutil med prvimi depresivnimi epizodami v otroštvu na družinskem izletu, med študijem, ko se je gnal za uspehom, ali na delovnem mestu v vsakdanjih spopadih z depresivno »omračitvijo«. Gledalci bodo prek animacije, ki združuje stilizirano obliko Ondřejevega okolja in abstraktne upodobitve njegovih čustev, izkusili in razumeli, kako je živeti s to boleznijo, kako se z njo spopasti in kakšne mehanizme uporabljajo ljudje z depresijo za boljše počutje. Večino interakcij je mogoče upravljati z glasom. Glavni lik Ondřej ugotovi, da lahko depresijo ukroti prav z glasom. Kot tehnike pomirjanja in lajšanja stanja uporablja mrmranje, petje in celo kričanje.

Kabaret

Režija: Gina Thorstensen
Kratka vsebina:

Kabaret je interaktivna izkušnja navidezne resničnosti, ki govori o sočasnem množičnem drstenju koral ter o skrbeh pojočega rakca, kaj bo s prihodnostjo. To je igrivo raziskovalno popotovanje od roba naše galaksije do dna oceana, med katerim zazvončkljamo s svetlikajočim se planktonom, zaplavamo skozi portal iz morske žolce – naslovnega »kabareta«, ki je bil nekoč priljubljena jed na Norveškem – in pustimo, da nas luna odpelje na koralni greben v obdobju razmnoževanja. Toda tam ni vse, kot mora biti. Lahko kaj storimo, da rešimo letno drstenje koral? Kabaret, križanec med muzikalom in dokumentarcem, nas vabi, da potešimo zanimanje za svet žive narave ter premislimo svoj odnos do njega.

Kvartet v mojem ušesu / 耳に棲むもの / My Inner Ear Quartet

Režija: Koji Yamamura
Kratka vsebina:

Kaj živi v ušesih osamljenega dečka? In zakaj prav tam?
Deček je vsak dan kopal po prsti in vse, kar je našel, shranil v škatlo za piškote. V zvezek je beležil svoje življenje in osamljene glasove stvari, ki jih je našel. V njegovih ušesih so živeli štirje glasbeniki in dva rakca, ki sta imela svojo čipkasto votlinico. Dečka so spodbujali z igranjem in plesom, kadarkoli je potočil solzo. V zameno je on potresel škatlo za piškote, napolnjeno z najdenimi predmeti. Tako je odrasel.
Kot odrasel človek je postal prodajalec slušnih aparatov in ni več zaznaval osamljenih glasov ali potočenih solza. Nekoč pa je po televiziji pri novicah videl ročno izdelano broško v obliki ptice, ki so jo našli v internacijskem taborišču za japonske Američane. Povsem ga je prevzela. Kaj je videl v njej?

Cesar / Empereur / Emperor

Režija: Marion Burger, Illan J. Cohen
Kratka vsebina:

Cesar je interaktivna in narativna izkušnja navidezne resničnosti: gledalca odpelje v možgane očeta, ki ga je prizadela afazija. To je zgodba o človeku, ki je izgubil sposobnost govora, in njegovi hčeri, ki se trudi komunicirati z njim. Je zgodba o ženski, ki ni dobila priložnosti, da bi zares spoznala svojega očeta, preden ga je bolezen ogradila od sveta. Ko se trudi sestaviti vse, kar je še ostalo od njegovega jezika, ugotovi, da je njegov odnos do besed povezan z njegovimi spomini. Spomini vsega življenja … Korak za korakom, drobec za drobcem se z njo podamo v notranji svet človeka, da bi razvozlali zgodbo, ki je sam ne more več izpovedati. Ta osebna pripoved, upodobljena v monokromatski estetiki, ki je blizu tradicionalni animaciji, je predstavljena kot popotovanje z nadrealističnim pridihom, na katerem raziskujemo afazijo kot eksotično deželo. Cesar je poetična izkušnja izgube jezikovne sposobnosti, minevanja časa ter človeških vezi, ki kljub vsemu ostanejo.

VR@Animateka Spremljevalni program

Making Art In My Dreams 

Leena Jääskeläinen

Finska, dokumentarni VR film, 2023, 15′

O čem sanjajo umetniki? O zavrtih androidih, krdelih panterjev na drevesih, nadrealističnih mestih – o svojem delu. In na njihovo delo pogosto vplivajo prav sanje. To je dokumentarni film, v katerem v navidezni resničnosti spregovorijo o svojih notranjih svetovih slikarka, pesnica in glasbenica, ki igra teremin. Arina Baranova začenja poklicno pot vizualne in uprizoritvene umetnice. V določenih obdobjih vse svoje risbe ustvari na podlagi sanj. Če pri delu zaide v slepo ulico, si včasih vzame premor in naslednjo noč izsanja rešitev. Susanna Viljanmaa je pravi multitalent. Igra teremin in sklada elektronsko glasbo, ukvarja pa se tudi z ilustracijo in 3D modeliranjem. Njene sanje napolnjujejo zvoki in napevi, ki jih nato vključi v svoje kompozicije. Donna Owindi je pisateljica, pesnica in zdravilka, ki verjame, da nas sanje učijo dragocenih spoznanj, zato je pomembno, da si jih zapomnimo. To je prvi razlog, zakaj piše dnevnik sanj. Drugi je ta, da ji beleženje sanj pomaga pri ustvarjanju.

Sodelujoča XR umetnica: Leena Jääskeläinen

Leena Jääskeläinen je avtorica animiranih filmov in medijska umetnica iz Helsinkov, ki se navdušuje nad različnimi oblikami pripovedništva. Navidezna resničnost po njenem mnenju daje veliko svobode, saj zgodba ni vezana na začetek, sredino ali konec, temveč lahko vse preprosto soobstaja.

Mixed Signals AR

Kennedy+Swan

Nemčija, AR knjiga, 2023, 15’

Kako nam lahko nekaj tako tehničnega, kot je umetna inteligenca – ki jo pogosto povezujemo z našo odtujenostjo od narave –, pomaga poslušati nečloveška bitja in komunicirati z njimi? Večina živali in celo rastlin ima svoje oblike komunikacije – jezike, ki jih s sodobno tehnologijo šele začenjamo dekodirati. Toda pravo vprašanje je, ali je človeštvo pripravljeno sprejeti globlja spoznanja, ki jih ponujajo zvočni dialogi narave.

VR Exquisite Corpse

različni avtorji

VR izkušnja za več igralcev, 2023, 10’

Vstopite v potopitvene svetove instalacije, ki je plod umetniškega sodelovanja različnih avtorjev. Skupaj so raziskovali meje ustvarjalnosti in ustvarili edinstveno različico koncepta »exquisite corpse«, pri katerem gre za igro, v kateri vsak udeleženec nariše del kompozicije, ne da bi videl prispevke soigralcev. Tokrat so jo prestavili v navidezno resničnost in zapeljali v povsem samosvojo smer …

How to Disappear

Total Refusal

Avstrija, 2020, 21’

Protivojni film v pravem pomenu besede, saj išče možnosti za mir tam, kjer bi ga najmanj pričakovali – v spletni vojni igrici. To je poklon nepokorščini in dezerterstvu, tako pri digitalnem kot resničnem fizičnem bojevanju.

VR@Animateka

Animateka z veseljem predstavlja prvi tekmovalni program projektov navidezne resničnosti, ki ga dopolnjuje še netekmovalni nabor tovrstnih del. Umetniki, ki svoje vizionarske ideje oživljajo z uporabo potopitvenih orodij, so ustvarili izjemne nagrajene photopatterned izkušnje, ki vas bodo popeljale onkraj meja domišljije. Ob raziskovanju tega dinamičnega programa narativnih projektov razširjene resničnosti boste odkrili raznolik niz navdušujočih in navdihujočih zgodb in umetniških vizij. Od srčnega popotovanja v misli očeta, ki ga je prizadela izguba govora, poetičnega raziskovanja življenja ali spremljanja dečka, ki zbira glasove spominov, do interaktivnih del, ki govorijo o vplivu aktivnega poseganja v neprimerno ali škodljivo dogajanje, ter odisejade od galaksij do koralnih grebenov pod vodstvom osamljenega rakca. Participativne izkušnje, ki prek potopitvene moči navidezne resničnosti tematizirajo notranje stiske in rešitve zanje. Program prinaša raznolike pripovedi, od risb, ki so jih navdihnile sanje, do ustvarjanja glasbe s sanjskimi zvoki in vere v to, da sanje prinašajo pomembna spoznanja. Instalacija za več igralcev ponuja samosvojo različico družabne risarske igre v virtualnem okolju, film s protivojnim sporočilom pa išče mir v spletni vojni igrici. Spraševali se bomo tudi, kako nam lahko umetna inteligenca pomaga vzpostavljati stik z naravo z dekodiranjem edinstvenih jezikov živali in rastlin.

Pridružite se nam pri pisanju drugačne prihodnosti pripovedništva.

VR@Animateka Tekmovalni program

Flow VR

Režija: Adriaan Lokman
Kratka vsebina:

Film Flow vas vabi, da se na navidezno običajen dan prepustite muhastemu vetru, ki pa v svojem vrtinčenju skriva vznemirljivo noč v življenju ženske, upodobljeno s plesom zračnih tokov. Interakcija vonjev, toplote, dihanja ter naravnih in umetnih sunkov vetra, ki jih sprožajo nevidne sile, spreminja nezaznavno v otipljivo. Ta zračna gibanja razgrinjajo zaporedje dogodkov, ki nas popeljejo na pot po sledi protagonistke ter pahnejo v sfero, izoblikovano izključno iz zraka. Ko se vihar poleže in se izkaže, da so bile za žensko vse samo sanje, pa njen svet vendarle ni več enak.

Missing 10 Hours

Režija: Fanni Fazakas
Kratka vsebina:

Kako se je lahko zgodilo, in to v javnem prostoru v družbi ljudi, ki se imajo za prijatelje? To vprašanje se vselej zastavi v odziv na še eno novico o posilstvu na zmenku, saj ti primeri pogosto vključujejo več ljudi kot samo storilca in žrtev. Ob filmu Missing 10 Hours spoznamo, da lahko odločitve in dejanja opazovalcev usodno vplivajo na potek večera.
V interaktivni izkušnji navidezne resničnosti gledalec preživi večer v družbi Grega, nadutega tipa s slabimi nameni. Greg namreč v pijačo 22-letne Mare vmeša GHB, zato dekle počasi izgubi nadzor nad svojimi dejanji. Sprehod skozi noč se konča v zakotni ulici, kjer Greg odpelje Maro v temen kot. Odločitve, ki jih sprejema gledalec od začetka večera – bodisi sledi Gregovim dejanjem in ga pasivno opazuje ali pa poseže v dogajanje –, določijo izid: varen razplet ali aretacijo in zaslišanje na policijski postaji.

Omračitev / Tmání / Darkening

Režija: Ondřej Moravec
Kratka vsebina:

Kako doživlja svet človek z depresijo? Animirani potopitveni film z uporabo navidezne resničnosti tematizira depresijo in načine spopadanja z njo. Režiser in protagonist Ondřej nas vodi skozi raznolike pokrajine, povezane z zgodbo o njegovem boju z depresijo od pubertete dalje. Z nami deli, kar je občutil med prvimi depresivnimi epizodami v otroštvu na družinskem izletu, med študijem, ko se je gnal za uspehom, ali na delovnem mestu v vsakdanjih spopadih z depresivno »omračitvijo«. Gledalci bodo prek animacije, ki združuje stilizirano obliko Ondřejevega okolja in abstraktne upodobitve njegovih čustev, izkusili in razumeli, kako je živeti s to boleznijo, kako se z njo spopasti in kakšne mehanizme uporabljajo ljudje z depresijo za boljše počutje. Večino interakcij je mogoče upravljati z glasom. Glavni lik Ondřej ugotovi, da lahko depresijo ukroti prav z glasom. Kot tehnike pomirjanja in lajšanja stanja uporablja mrmranje, petje in celo kričanje.

Kabaret

Režija: Gina Thorstensen
Kratka vsebina:

Kabaret je interaktivna izkušnja navidezne resničnosti, ki govori o sočasnem množičnem drstenju koral ter o skrbeh pojočega rakca, kaj bo s prihodnostjo. To je igrivo raziskovalno popotovanje od roba naše galaksije do dna oceana, med katerim zazvončkljamo s svetlikajočim se planktonom, zaplavamo skozi portal iz morske žolce – naslovnega »kabareta«, ki je bil nekoč priljubljena jed na Norveškem – in pustimo, da nas luna odpelje na koralni greben v obdobju razmnoževanja. Toda tam ni vse, kot mora biti. Lahko kaj storimo, da rešimo letno drstenje koral? Kabaret, križanec med muzikalom in dokumentarcem, nas vabi, da potešimo zanimanje za svet žive narave ter premislimo svoj odnos do njega.

Kratka vsebina:

Kaj živi v ušesih osamljenega dečka? In zakaj prav tam?
Deček je vsak dan kopal po prsti in vse, kar je našel, shranil v škatlo za piškote. V zvezek je beležil svoje življenje in osamljene glasove stvari, ki jih je našel. V njegovih ušesih so živeli štirje glasbeniki in dva rakca, ki sta imela svojo čipkasto votlinico. Dečka so spodbujali z igranjem in plesom, kadarkoli je potočil solzo. V zameno je on potresel škatlo za piškote, napolnjeno z najdenimi predmeti. Tako je odrasel.
Kot odrasel človek je postal prodajalec slušnih aparatov in ni več zaznaval osamljenih glasov ali potočenih solza. Nekoč pa je po televiziji pri novicah videl ročno izdelano broško v obliki ptice, ki so jo našli v internacijskem taborišču za japonske Američane. Povsem ga je prevzela. Kaj je videl v njej?

Cesar / Empereur / Emperor

Režija: Marion Burger, Illan J. Cohen
Kratka vsebina:

Cesar je interaktivna in narativna izkušnja navidezne resničnosti: gledalca odpelje v možgane očeta, ki ga je prizadela afazija. To je zgodba o človeku, ki je izgubil sposobnost govora, in njegovi hčeri, ki se trudi komunicirati z njim. Je zgodba o ženski, ki ni dobila priložnosti, da bi zares spoznala svojega očeta, preden ga je bolezen ogradila od sveta. Ko se trudi sestaviti vse, kar je še ostalo od njegovega jezika, ugotovi, da je njegov odnos do besed povezan z njegovimi spomini. Spomini vsega življenja … Korak za korakom, drobec za drobcem se z njo podamo v notranji svet človeka, da bi razvozlali zgodbo, ki je sam ne more več izpovedati. Ta osebna pripoved, upodobljena v monokromatski estetiki, ki je blizu tradicionalni animaciji, je predstavljena kot popotovanje z nadrealističnim pridihom, na katerem raziskujemo afazijo kot eksotično deželo. Cesar je poetična izkušnja izgube jezikovne sposobnosti, minevanja časa ter človeških vezi, ki kljub vsemu ostanejo.

VR@Animateka Spremljevalni program

Making Art In My Dreams 

Leena Jääskeläinen

Finska, dokumentarni VR film, 2023, 15′

O čem sanjajo umetniki? O zavrtih androidih, krdelih panterjev na drevesih, nadrealističnih mestih – o svojem delu. In na njihovo delo pogosto vplivajo prav sanje. To je dokumentarni film, v katerem v navidezni resničnosti spregovorijo o svojih notranjih svetovih slikarka, pesnica in glasbenica, ki igra teremin. Arina Baranova začenja poklicno pot vizualne in uprizoritvene umetnice. V določenih obdobjih vse svoje risbe ustvari na podlagi sanj. Če pri delu zaide v slepo ulico, si včasih vzame premor in naslednjo noč izsanja rešitev. Susanna Viljanmaa je pravi multitalent. Igra teremin in sklada elektronsko glasbo, ukvarja pa se tudi z ilustracijo in 3D modeliranjem. Njene sanje napolnjujejo zvoki in napevi, ki jih nato vključi v svoje kompozicije. Donna Owindi je pisateljica, pesnica in zdravilka, ki verjame, da nas sanje učijo dragocenih spoznanj, zato je pomembno, da si jih zapomnimo. To je prvi razlog, zakaj piše dnevnik sanj. Drugi je ta, da ji beleženje sanj pomaga pri ustvarjanju.

Sodelujoča XR umetnica: Leena Jääskeläinen

Leena Jääskeläinen je avtorica animiranih filmov in medijska umetnica iz Helsinkov, ki se navdušuje nad različnimi oblikami pripovedništva. Navidezna resničnost po njenem mnenju daje veliko svobode, saj zgodba ni vezana na začetek, sredino ali konec, temveč lahko vse preprosto soobstaja.

Mixed Signals AR

Kennedy+Swan

Nemčija, AR knjiga, 2023, 15’

Kako nam lahko nekaj tako tehničnega, kot je umetna inteligenca – ki jo pogosto povezujemo z našo odtujenostjo od narave –, pomaga poslušati nečloveška bitja in komunicirati z njimi? Večina živali in celo rastlin ima svoje oblike komunikacije – jezike, ki jih s sodobno tehnologijo šele začenjamo dekodirati. Toda pravo vprašanje je, ali je človeštvo pripravljeno sprejeti globlja spoznanja, ki jih ponujajo zvočni dialogi narave.

VR Exquisite Corpse

različni avtorji

VR izkušnja za več igralcev, 2023, 10’

Vstopite v potopitvene svetove instalacije, ki je plod umetniškega sodelovanja različnih avtorjev. Skupaj so raziskovali meje ustvarjalnosti in ustvarili edinstveno različico koncepta »exquisite corpse«, pri katerem gre za igro, v kateri vsak udeleženec nariše del kompozicije, ne da bi videl prispevke soigralcev. Tokrat so jo prestavili v navidezno resničnost in zapeljali v povsem samosvojo smer …

How to Disappear

Total Refusal

Avstrija, 2020, 21’

Protivojni film v pravem pomenu besede, saj išče možnosti za mir tam, kjer bi ga najmanj pričakovali – v spletni vojni igrici. To je poklon nepokorščini in dezerterstvu, tako pri digitalnem kot resničnem fizičnem bojevanju.