Zgodovina kolažne animacije II

Dolžina: 62′

V neizbežnem trku je najobsežnejša retrospektiva kolažne animacije doslej. V večdelnem programu so predstavljeni pionirji (Robert Breer, Harry Smith, Stan Vanderbeek, Sandor Reisenbuchler, Terry Gilliam, Larry Jordan), sodobni mojstri (Lewis Klahr, Osbert Parker, Janie Geiser, Martha Colburn, Winston Hacking) ter nabor kratkotrajnih ekskurzov avtorjev, kot sta George Griffin in Theodore Ushev.

Napovednik za festival OIAF22 / OIAF22 Festival Signal Film

Režija: Winston Hacking
Kratka vsebina:

»Za napovednik sem uporabil tehniko, ki ji pravim zadet fotopotop 2.0. Moja partnerica Viviane Labelle je s postopkom kromatografije ustvarila napise. Zvok je oblikoval Andrew Zukerman.« – Winston Hacking

Butterfly R.I.P. 1975

Režija: Gerrit Van Dijk & Peter Brouwer
Kratka vsebina:

Okoli metulja na polju marjetic začnejo rasti stavbe, dokler ga naposled povsem ne stisnejo v kot in konča v lepem okvirju na steni.

Astronavti / Les Astronautes / Astronauts

Režija: Walerian Borowczyk, Chris Marker
Kratka vsebina:

Izumitelj doma izdela vesoljsko plovilo in ga uporabi za različne dogodivščine. Med drugim skrivaj opazuje ženske, obiskuje »človeške« planete in se zaplete v medgalaktični spopad. Film, ki je prvo Borowczykovo profesionalno delo zunaj Poljske, nadgradi tehniko predelave fotografij iz filma The School do neverjetnih razsežnosti. Kot sorežiser je pod delo podpisan legendarni, že pokojni filmski esejist Chris Marker. Po njegovih besedah je bil njegov glavni prispevek k Borowczykovemu filmu ta, da mu je posodil svojo sovo Anabase.

Science Friction

Režija: Stan VanDerBeek
Kratka vsebina:

VanDerBeek svoj neodadaistični filmski kolaž, ustvarjen v tehniki fazne animacije, opiše kot »družbeno satiro o raketah, znanstvenikih in tekmovalni maniji našega časa«. Znanost v njegovi interpretaciji neizbežno postane sostorilka v boju za moč, sredstvo mučenja, manipulacije in nadzora, ki naposled ne ogrozi samo nekaterih, temveč ves planet. Nagrada za najboljši animirani film na festivalu v Oberhausnu leta 1961.

Močvirje / Swamp

Režija: Koni Steinbacher
Kratka vsebina:

Na obali močvirja sedi Suhi in uživa v branju knjige. Idilo mu kvari Debeli, ki kljub opozorilom Suhega hiti na dno močvirja, kjer vidi neomejen prostor za pravo življenjsko uživanje.

Tavanje / The Drift

Režija: Kelly Sears
Kratka vsebina:

Skrivnostno izginotje med vesoljsko odpravo v 60. letih sproži protikulturno revolucijo, vlada blokira oddajanje podtalnih radijskih postaj in ameriška vnema po osvajanju vesolja ima tragične posledice. Psihedelični rock, svojeglava komunikacija z Zemljo, hepeningi, znanstvene raziskave, vesoljska tekma, veliki upi, pokopane sanje in lebdenje telesa – vse to se združi v zgodbi filma Tavanje.

Hand Colored No.2

Režija: Lei Lei & Thomas Sauvin
Kratka vsebina:

Leta 2013 sta Lei Lei in Thomas Sauvin na kitajskih bolšjakih nabrala množico črno-belih fotografij in si zamislila, da so vse pripadale eni izmišljeni osebi. Z obdelavo, kolažiranjem in cikličnim procesom ročnega barvanja, skeniranja in tiskanja sta ustvarila povezave med njimi.

We Used to Call it: Moon.

Režija: Marko Tadić
Kratka vsebina:

Včasih sta bili na nebu dve luni, potem pa je bila ena odstranjena. Ta dokument je nekakšen dokaz, vendar je bil do danes žrtev cenzure in zato pozabljen, potrjuje pa obstoj druge lune.

Oborožena z biseri / Pearl Pistols

Režija: Kelly Gallagher
Kratka vsebina:

Animirana, z bleščicami in pištolami oborožena oživitev govora energične in vplivne revolucionarke na področju državljanskih pravic: kraljice matere Moore.

Moja igra hrepenenja / Moja igra čežnje / My Game of Longing

Režija: Dalibor Barić
Kratka vsebina:

Film je nastal na podlagi zvočnega kolaža, ustvarjenega iz več epizod izvirne serije Zona somraka. Fragmente različnih prepletajočih se zgodb prežemajo občutja negotovosti, dvoma, ranljivosti, hrepenenja, nezmožnosti samoizražanja, zavrnitve, zanikanja ipd. Ogled filma ima podoben učinek kot prisluškovanje življenju drugih ljudi izza zaslona, sestavljenega iz risb diagramov, starih oglasov in stripov.

Erodium Thunk

Režija: Winston Hacking
Kratka vsebina:

Neskončna poplava povezanih oglasov s kabelske televizije. Dekonstrukcija obljubljenih užitkov poznega potrošniškega kapitalizma s sodobno obliko apropriacije, ki v delo vnaša enaka odmerka satire in nostalgije.

Zgodovina kolažne animacije II

Dolžina: 62′

V neizbežnem trku je najobsežnejša retrospektiva kolažne animacije doslej. V večdelnem programu so predstavljeni pionirji (Robert Breer, Harry Smith, Stan Vanderbeek, Sandor Reisenbuchler, Terry Gilliam, Larry Jordan), sodobni mojstri (Lewis Klahr, Osbert Parker, Janie Geiser, Martha Colburn, Winston Hacking) ter nabor kratkotrajnih ekskurzov avtorjev, kot sta George Griffin in Theodore Ushev.

Kratka vsebina:

»Za napovednik sem uporabil tehniko, ki ji pravim zadet fotopotop 2.0. Moja partnerica Viviane Labelle je s postopkom kromatografije ustvarila napise. Zvok je oblikoval Andrew Zukerman.« – Winston Hacking

Butterfly R.I.P. 1975

Režija: Gerrit Van Dijk & Peter Brouwer
Kratka vsebina:

Okoli metulja na polju marjetic začnejo rasti stavbe, dokler ga naposled povsem ne stisnejo v kot in konča v lepem okvirju na steni.

Astronavti / Les Astronautes / Astronauts

Režija: Walerian Borowczyk, Chris Marker
Kratka vsebina:

Izumitelj doma izdela vesoljsko plovilo in ga uporabi za različne dogodivščine. Med drugim skrivaj opazuje ženske, obiskuje »človeške« planete in se zaplete v medgalaktični spopad. Film, ki je prvo Borowczykovo profesionalno delo zunaj Poljske, nadgradi tehniko predelave fotografij iz filma The School do neverjetnih razsežnosti. Kot sorežiser je pod delo podpisan legendarni, že pokojni filmski esejist Chris Marker. Po njegovih besedah je bil njegov glavni prispevek k Borowczykovemu filmu ta, da mu je posodil svojo sovo Anabase.

Science Friction

Režija: Stan VanDerBeek
Kratka vsebina:

VanDerBeek svoj neodadaistični filmski kolaž, ustvarjen v tehniki fazne animacije, opiše kot »družbeno satiro o raketah, znanstvenikih in tekmovalni maniji našega časa«. Znanost v njegovi interpretaciji neizbežno postane sostorilka v boju za moč, sredstvo mučenja, manipulacije in nadzora, ki naposled ne ogrozi samo nekaterih, temveč ves planet. Nagrada za najboljši animirani film na festivalu v Oberhausnu leta 1961.

Močvirje / Swamp

Režija: Koni Steinbacher
Kratka vsebina:

Na obali močvirja sedi Suhi in uživa v branju knjige. Idilo mu kvari Debeli, ki kljub opozorilom Suhega hiti na dno močvirja, kjer vidi neomejen prostor za pravo življenjsko uživanje.

Tavanje / The Drift

Režija: Kelly Sears
Kratka vsebina:

Skrivnostno izginotje med vesoljsko odpravo v 60. letih sproži protikulturno revolucijo, vlada blokira oddajanje podtalnih radijskih postaj in ameriška vnema po osvajanju vesolja ima tragične posledice. Psihedelični rock, svojeglava komunikacija z Zemljo, hepeningi, znanstvene raziskave, vesoljska tekma, veliki upi, pokopane sanje in lebdenje telesa – vse to se združi v zgodbi filma Tavanje.

Hand Colored No.2

Režija: Lei Lei & Thomas Sauvin
Kratka vsebina:

Leta 2013 sta Lei Lei in Thomas Sauvin na kitajskih bolšjakih nabrala množico črno-belih fotografij in si zamislila, da so vse pripadale eni izmišljeni osebi. Z obdelavo, kolažiranjem in cikličnim procesom ročnega barvanja, skeniranja in tiskanja sta ustvarila povezave med njimi.

We Used to Call it: Moon.

Režija: Marko Tadić
Kratka vsebina:

Včasih sta bili na nebu dve luni, potem pa je bila ena odstranjena. Ta dokument je nekakšen dokaz, vendar je bil do danes žrtev cenzure in zato pozabljen, potrjuje pa obstoj druge lune.

Oborožena z biseri / Pearl Pistols

Režija: Kelly Gallagher
Kratka vsebina:

Animirana, z bleščicami in pištolami oborožena oživitev govora energične in vplivne revolucionarke na področju državljanskih pravic: kraljice matere Moore.

Kratka vsebina:

Film je nastal na podlagi zvočnega kolaža, ustvarjenega iz več epizod izvirne serije Zona somraka. Fragmente različnih prepletajočih se zgodb prežemajo občutja negotovosti, dvoma, ranljivosti, hrepenenja, nezmožnosti samoizražanja, zavrnitve, zanikanja ipd. Ogled filma ima podoben učinek kot prisluškovanje življenju drugih ljudi izza zaslona, sestavljenega iz risb diagramov, starih oglasov in stripov.

Erodium Thunk

Režija: Winston Hacking
Kratka vsebina:

Neskončna poplava povezanih oglasov s kabelske televizije. Dekonstrukcija obljubljenih užitkov poznega potrošniškega kapitalizma s sodobno obliko apropriacije, ki v delo vnaša enaka odmerka satire in nostalgije.